Uw klacht wordt als volgt behandeld:
Opening dossier
- Uw klacht wordt geregistreerd zodra wij ze ontvangen.
- Binnen de 10 kalenderdagen ontvangt u een bevestiging dat wij de klacht goed ontvangen hebben.
Analyse ontvankelijkheid
- Wij beoordelen eerst of uw klacht in aanmerking komt..
- Wij gaan na of uw klacht volledig is en minimum uw naam en adres, uw geboortedatum en een precieze beschrijving van de klacht omvat.
- Als die gegevens ontbreken, zal FAMIFED erom vragen.
Behandeling
- Wij onderzoeken uw klacht.
- Binnen de 45 dagen na de ontvangst van uw klacht motiveren wij u of uw klacht gegrond of ongegrond is en informeren wij u over de eventuele richtlijnen die we geven aan de instelling die uw kinderbijslag betaalt.
- Als blijkt dat wij uw klacht niet binnen de 45 dagen kunnen beantwoorden, informeren wij u over de verder stappen die wij ondernemen om tot een oplossing te komen.
- Voor wij het dossier afsluiten, controleren wij of de bevoegde kinderbijslaginstelling u binnen de termijn geantwoord heeft en of het antwoord gemotiveerd is en strookt met de richtlijnen die we gaven.
Analyse en rapportering
- De klachten worden systematisch onderzocht en de nodige acties ondernomen om in de toekomst gelijkaardige klachten te vermijden.
- FAMIFED rapporteert over de klachten aan zijn Directieraad en aan zijn Beheerscomité.
Als u niet tevreden bent met het antwoord, kunt u de federale ombudsman contacteren.